Pentru că am înţeles că n-ar fi bine în presă, şi că presa încearcă, fără succes, să se salvezevreau să vă prezint pe scurt circuitul ştirilor în natură.

Se dă o poză făcută de mine domnului George Micu, noul director al CFR Marfă. Când l-am pozat eu, acum vreo 5 ani, era director adjunct.

george micu cfr

Acum, înţeleg că a fost numit director general. Ei bine, în foarte scurt timp, ştirea a apărut desigur în toată “presa”. Presa copy paste, pentru că asta a ajuns să însemne jurnalismul azi. De ce să te mai ridici de la birou, de ce să suni, să vorbeşti personal cu cineva? De ce să mergi să faci o poză cuiva? Las că a făcut unul odată, copiem şi noi de la el, tre să găsim noi ceva pe google. Uitaţi câte furăciuni am găsit doar pe prima pagină de pe Google, la o căutare de câteva secunde:

presa copy paste

Şi da, în rezultatele de mai sus apare şi adevărul, de la care te-ai fi aşteptat la mai mult, dar dacă n-ai de unde… îl încadrăm în rândul site-urilor obscure gen ziarelive.ro, ziar.com, businesslive.ro, e-politic.ro, exclusivnews şi alte dubioşenii care fură tot conţinutul de la cei care muncesc. De împărţit banii din reclame cu creatorii de conţinut, evident, nu poate fi vorba.

Şi atunci de ce ar merge presa? Care presă? Presa copy-paste? Cine mai plăteşte pentru drepturile de autor? Cine ce exemplu mai oferă noilor generaţii? Eu zic să lăsăm presa liniştită, să moară pe limba ei, că nici n-a făcut nimic să se salveze.

E interesant totuşi cum unele site-uri folosesc denumirea de “ziar”, în titlu sau descriere, când chiar ele poartă o mare parte din vină în dispariţia ziarelor.

Aş zice mai multe, dar cineva trebuie să mai şi muncească, altfel restul de unde-ar mai fura?