Google Plus Ads au fost anunțate pentru 11 noiembrie 2013, printr-un comunicat trimis azi, despre actualizarea termenilor și condițiilor rețelei.

Termenii și condițiile se actualizează pentru a permite Google să afișeze pozele de profil și numele utilizatorilor alături de reclamele la paginile care decid să se promoveze și pe Google+. Practic, va fi la fel ca pe Facebook, unde reclamele din newsfeed îți apar alături de unul din prietenii tăi, pentru a câștiga credibilitate:

newsfeed sponsored stories

Aceiași termeni au făcut vâlvă acum ceva timp în rândul utilizatorilor de Facebook și Instagram, care au înțeles (sau au fost ajutați să înțeleagă de media) că Facebook vrea să le vândă pozele postate. Oare vom avea parte de aceleași istericale cu privire la drepturile de autor și în cazul Google Plus? Probabil nu, mai ales că Google a lăsat să se înțeleagă mai clar din noii termeni și condiții pentru ce au nevoie de permisiunea de a folosi acele poze de profil: pentru reclamele pe care ei le numesc Shared Endorsements.

Google+ va permite userilor să se retragă din program, pentru a nu face reclamă paginilor, ceea ce şi pe Facebook e posibil. Dar presupun că dacă multă lume va face asta, și posibilitatea de retragere va fi înlăturată.

Va fi interesant de văzut cum va evolua Facebook după data de 11 noiembrie, după introducerea reclamelor pe Google+. Userii din social media sunt în mare cam aceiași pe toate rețelele, deci e puțin probabil să vedem companii care-și vor mări bugetele pentru a-și face reclamă pe încă o rețea socială. Cel mai probabil bugetele care mergeau până acum spre Facebook vor fi reduse cu sumele care vor merge spre Google+, având în vedere că ei contează mai mult la SEO, iar cea mai mare conversie în clienți e furnizată în continuare de Google, cu toată social media explodată în ultima vreme în zeci de rețele sociale.

Cam până aici cred că a durat creșterea Facebook-ului. Nu e neapărat nevoie să scadă, doar investitorii știau de existența Google Plus și de posibilitatea ca și ei să ofere publicitate, dar e greu să mai crești cu așa o concurență puternică.

 foto