But it’s not.

De când Facebook a introdus posibilitatea promovării posturilor personale, e evident că mult mai puţină lume vede ceea ce postezi. E la fel ca şi în cazul paginilor. Vrei să te exprimi? Plăteşti.

Facebook

Facebook

Ca majoritatea “prietenilor” din listă să-ţi vadă posturile, acum trebuie să le promovezi. Ca majoritatea fanilor de pe pagină să-ţi vadă posturile, trebuie să le promovezi. Chiar dacă tu poate ai cheltuit deja o grămadă de bani cu adunarea fanilor (publicitate, promovare etc.)

Ce a rămas gratis la Facebook? Eh, nu prea multe, din momentul în care a intrat pe bursă. Investitorii nu-s case de caritate, vor bani, nu hlizeală, nu pisici.

Sigur, asta duce şi la situaţii aberante, când pentru a-ţi vedea cineva un post umanitar spre exemplu, trebuie să plăteşti.

“It’s free and always will be”, dar doar până intrăm pe bursă.

Şi ăsta-i doar începutul, staţi prin zonă, că idei de monetizare are destule Mr. Zuckerberg.