Nu cred că mai e ceva de spus în legătură cu drama copilului ucis de câini maidanezi în timp ce ieşise în parc cu bunica şi frăţiorul lui.  E drama noastră, a tuturor, întreaga ţară fiind terorizată zilnic de sutele de mii de câini vagabonzi de pe străzi, în orice oraş din România.

Dar nu înţeleg o chestie: publicitatea asociată cu astfel de ştiri chiar funcţionează?

Deci cum se întâmplă, avem o dramă, intru online indignat, furios, decepţionat etc. să mai aflu câte ceva despre acest caz înfiorător, şi înainte de a rula ştirea mi se serveşte un clip publicitar cu unul de la OBI care-mi zâmbeşte jovial şi vizibil mulţumit încercând să-mi vândă o cabină cu hidromasaj?

publicitate stiri negative

Chiar funcţionează aşa ceva, se simte cineva mai legat de OBI sau orice altă firmă care-şi bagă clipul într-un astfel de context? Vai, a murit un copil de 4 ani, sfâşiat de câini, ziua în amiaza mare, uite, nu vrei să cumperi o cabină de duş cu hidromasaj?

Şi întrebarea rămâne şi pentru restul ştirilor. Ce efect au reclamele din timpul ştirilor de la ora 5 spre expemplu? “Ştiţi, o bătrână a fost violată şi ucisă în propria casă, n-aţi dori un detergent minunat?”

Chiar este eficientă publicitatea din timpul ştirilor negative? Devine cineva mai ataşat de brand, simte cineva nevoia să mai cumpere o maşină de spălat prezentată între un incendiu şi 3 crime oribile? Doar întreb, pentru că eu am renunţat să mai urmăresc televiziunile româneşti de la o vreme.

Şi se pare că nici televiziunile nu învaţă nimic din ascensiunea social media, pentru că tot mai mulţi renunţă a le mai urmări, inclusiv presa tradiţională. Iar advertiserii se pot muta uşor pe alte medii, mai vesele, aşa cum se şi întâmplă de la un timp.

Şi ce fel de oameni sunt ăia în faţa cărora chiar au efect reclamele din timpul ştirilor negative? Ce fel de hiene umane care se hrănesc cu drame şi tragedii zilnice pot fi convinşi într-un astfel de context?