Au inceput reducerile de curand. Care mai de care afiseaza pe vitrina -50%, -70%, doar doar or mai impulsiona vanzarile, dar cumparatorii se lasa asteptati. De ce? Pai de-aia:

Pentru ca preturile cu reducere de 50% la noi, sunt preturi normale in strainatate. La Viena, inainte de Craciun, prin magazine se vorbea preponderent limba romana.

Pentru ca euro a crescut pana la cer si cei care au rate in euro (inclusiv eu) isi rod unghiile gandindu-se ingroziti cat va fi rata la sfarsitul lunii, deci nu le mai arde de cumparaturi, in afara strictului necesar.

Pentru ca au fost reduceri si in toamna, si anul trecut pe vremea asta, si tot asa de cativa ani incoace, drept urmare cine-a vrut, a profitat si si-a facut stocul.

Nu stiu altii cum sunt, dar eu cand ma gandesc putin in urma, acum vreo 10 ani aveam o pereche de blugi si o geaca, ma imbracam la fel zi de zi, imi amintesc chiar ca blugii prinsesera un luciu impecabil de la atata purtat. Acum? Acum am sifonierul plin, nu mai am loc sa pun niciun ac, am vreo 10-15 perechi de pantaloni si vreo 10-12 geci, cel putin jumate din astea stau nepurtate, pentru ca n-am cand sa le port. Chiar ma apuca rasul cateodata cand mai gasesc o haina prin sifonier nou-nouta, cu eticheta pe ea, si nu-mi amintesc cand am cumparat-o.

Mall silhouettes Sales  Empty shopping mall - Athens Closed shops in modern mall Empty shopping mall

Revenind, n-ar fi mai frumos sa-si bage si comerciantii mintile-n cap si sa vanda la preturi normale tot anul, si sa nu se mai bazeze atat pe 2-3 luni de reduceri pe an? N-ar fi mai sanatos pentru ei sa aiba venituri constante, sa-si poata face un plan, o strategie? N-ar fi mai sanatos pentru noi, cumparatorii, sa ne cumparam doar cand avem nevoie?