Ca să începem săptămâna bine, iată cum arată unele dintre cele mai mari pagini de Facebook româneşti. Vorbim în special de pagini de brand, aparţinând unor firme serioase, de care se ocupă nişte profesionişti în domeniu.
Regula generală pe care am observat-o este: poze de pe Google, Pinterest, Tumblr, Weheartit şi diverse alte bloguri obscure care la rândul lor “iau” poze de pe Google. Fiecare poate trage propriile concluzii. Spun doar că asta înseamnă Public Relations în România, la cel mai înalt nivel, poze de pe Google. Poate sunt şi agenţii de PR care-şi fac treaba. Sunt sigur că există. Doar că nu iau atitudine şi nu fac nimic să-şi cureţe propria breaslă. Şi până una alta, vedem ce înseamnă succes în social media din România. Asta înseamnă, galeria de mai jos. Luaţi şi învăţaţi de la vârfurile industriei.
Interesant e că marile companii mai şi plătesc activitatea asta de social media. Băieţii care vând fani Facebook cu 35 lei mia de like-uri probabil că ştiu multe secrete din media românească, dar nu asta contează, ci locul în clasament şi factura de încasat la sfârşitul lunii.
Amuzant sau trist? Şi una şi alta. Fără alte comentarii, în ordine total aleatorie, iată unele dintre cele mai de succes pagini de Facebook româneşti:
SOCIAL MEDIA HALL OF SHAME
1. Coca Cola
2. Costa d’Oro
4. Fanta
5. Airwaves
6. Beck’s
7. BCR
10. Prigat Romania
11. Orbit Romania
13. Chio Xtreme
14. Dorna
15. Durex
16. Ecco Shoes
17. Blue Air
18. UPC Romania
Să mai continui? Hai, să mai vedem doar câteva.
19. Sprite
20. Realitatea
21. Napolact
22. Mirinda
23. Oriflame
25. Garnier Romania
26. Schwarzkopf
27. Kinder Surprise
28. Pizza Hut
29. Love Plus
Şi agenţiile fac treabă bună pe contul lor de Facebook. Doar de paginile de mai sus cine să se ocupe?
Discutând cu unii din oamenii care administrează astfel de pagini, am auzit şi chestii de genul “vai, dar nu ştiam că nu pot lua poze de pe net la întâmplare”. Păi şi dacă nu ştii, cum ai obţinut jobul?
Va urma. Încerc şi un Hall of Fame.
Dacă v-a plăcut, ştiţi vorba aia? Like & Share 🙂
[…] Nu prea, băi Tuşnad, dar dacă aşa face toată lumea, cui îi […]
[…] de presă care nu publică unele ştiri decât plătite, avem oameni de PR care fură poze de pe google, avem profesori care te învaţă, la facultatea de jurnalism, de unde şi cum să furi poze (asta […]
[…] destul de mici. Legislația în domeniul drepturilor de autor pare o mare necunoscută pentru potențialii clienți (profesioniştii pieţei de publicitate şi […]
[…]pe cei ce încalcă Legea Dreptului de Autor îi putem numi oricum, numai profesionişti […]
[…] că cele mai frecvente cazuri de încălcare a drepturilor de autor se găsesc în social media, am făcut o listă cu cele mai importante rețele sociale și platforme de blogging unde puteți […]
[…] media, de asemenea, a accelerat cererea de imagini ieftine spre gratuite. Știu, nu neapărat și în România, dar asta-i frumusețea stock-ului, că nu mai depinzi de cum merg lucrurile într-o singură […]
[…] poze” aud cel mai des când hoţii de imagini îşi motivează furtul. Fie că e vorba de companii mari, fie că-s bloguri, fie că-s proiecte mici şi tot la început de vreo 3 ani, fie că-s oameni […]
[…] Majoritatea copiază ca să facă bani. În această listă sunt numai companii mari, care fac bani mulți, și totuși se promovează furând pe față munca […]